Już w najbliższy poniedziałek, tj. 11.04.2016 ponownie rusza kurs w języku angielskim firmy Speakers’ Avenue/Training Institute pod naszym patronatem. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami i serdecznie zapraszamy do aktywnego uczestnictwa.

„Film and Perception”

‚Film and Perception’ jest najnowszym projektem szkoły Speakers’ Avenue/Training Institute realizowanym we współpracy z Fundacją Generator (Kinoterapia, Projekcje). Kurs rozpocznie się 11 kwietnia. Obejmuje 10 cotygodniowych spotkań, które odbywają się w formie konwersatoriów o akademickim poziomie wiedzy. Kurs poprowadzą specjaliści swoich dziedzin, badający film, jego przekaz i oddziaływanie.  Kurs prowadzony jest w języku angielskim.

Opis kursu:

‚Film and Perception’ poświęcony jest ‚odbiorze’ sztuki filmowej – zarówno zagadnieniom samej sztuki filmowej, jak również w jaki sposób ‚ruchome obrazy’ wpływają na widza. Podczas naszych spotkań przeanalizujemy procesy ludzkiej percepcji – te odpowiedzialne za filmową iluzję, pojmowanie filmowego języka, jego obrazu, audiowizualności, narracji i postaci filmowych. Sprawdzimy również do jakiego stopnia wspomniane procesy są brane pod uwagę przez filmowców.

Poddamy dyskusji rolę widzów w kreowaniu filmowej rzeczywistości, sprawdzając jaki wpływ owa rzeczywistość ma na ich życie indywidualnie i społeczne. Sporo uwagi poświęcimy także przyszłości kina i wirtualnej rzeczywistości, percepcji obrazu 3D korelacji filmu i gier video, alternatywnym sposobom wykorzystania filmu w edukacji i terapii.

Kurs ‚Film and Perception’ stanowi próbę wyrównania deficytu na rynku edukacji filmowej o wiedzę odnośnie studium percepcji dzieła filmowego i jego widza, traktując film jako materiał poznawczy, umieszczając widza w centrum uwagii i stosując naukowe i psychologiczne podejście odnośnie estetyki filmu.

PROGRAM KURSU:

1) Aparat filmowy – mózg, kino i percepcja – ekologiczna teoria filmu (Karolina Giedrys, Kinoterapia)

2) Kognitywna teoria narracji filmowej (dr Piotr Borkowski, scenarzysta)

3) Percepcja filmowych postaci: poznanie i wizualna reprezentacja (Grzegorz Pamrów)

4) Percepcja (uwaga) wizualna filmu (dr Iwona Pomianowska, Łódzka Szkoła Filmowa)

5) Analityczne vs syntetyczny storytelling: montaż i storyboard (dr Iwona Pomianowska)

6) Jak muzyka filmowa i dźwięki zmieniają naszą percepcję filmu? (Grzegorz Pamrów)

7) Percepcja 3d i CGI (Jacek Nagłowski)

8) Gamifikacja filmowej narracji: psychologia gier i interaktywnego filmu (dr Iwona Pomianowska, oraz specjalny gość: Michał Stec – producent environmental art ‚Wiedzmin 3’ (gość do potwierdzenia)

9) Film, wirtualna rzeczywistość i filmy sferyczne (Jacek Nagłowski)

10) Kinoterapia (Agata Ejsmont, Karolina Giedrys)

Prowadzący:

dr Iwona Pomianowska – montażystka, graficzka. Wykładowczyni Szkoły Filmowej w Łodzi gdzie prowadzi zajęcia z montażu i narracji filmowej. Wykłada ‚percepcję wizualną filmu i przekazów medialnych’ na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz  ‚projektowanie gier i wirtualnej przestrzeni’ na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Przedstawicielka grupy badawczej „Sferyczny Film 3D – narodziny nowego języka wizualnego w narracji” w Szkole Filmowej w Łodzi. Autorka licznych tekstów naukowych z dziedziny filmu i percepcji.

dr Piotr Borkowski – scenarzysta, filmoznawca oraz kulturoznawca. Filolog i wykładowca akademicki, w latach 1996-2004 na Uniwersytecie Warszawskim, od 2003 r. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Od 2002 roku doktor Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował również na Uniwersytecie w Warwick (Centre for British and Comparative Cultural Studies oraz Film Studies Centre). Często współpracuje z reżyserem Bartoszem Konopką, czego efektem są wielokrotnie nagradzane filmy: „Trójka do wzięcia” (2006) oraz „Lek wysokości” (2011).

Jacek Nagłowski – reżyser, producent. Zdobywca wielu międzynarodowych nagród, reżyser pierwszego w Europie wideoklipu wirtualnej rzeczywistości w 3D. Współwłaściciel firmy producenckiej Centrala oraz Circus Digitalis, firmy zajmującej się tworzeniem rozwiązań cyfrowych w dziedzinie obrazu 2D, 3D i w zakresie wirtualnej rzeczywistości. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Przedstawiciel grupy badawczej „Sferyczny Film 3D – narodziny nowego języka wizualnego w narracji” w Szkole Filmowej w Łodzi.

Karolina Giedrys – Majkut – absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej przy Uniwersytecie Warszawskim oraz kulturoznawstwa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Prowadzi organizację pozarządową, Fundację Generator, której misję stanowi wdrażanie sztuki filmowej do psychoedukacji, edukacji, terapii i interwencji kryzysowej. Anglistka, tłumaczka filmów fabularnych. Animatorka kultury, fundraiserka, koordynatorka, autorka tekstów poświęconych mediom i edukacji wizualnej, jak też wpływowi społecznemu sztuki filmowej. Wśród projektów, które koordynowała były: cykl filmów i dyskusji dotyczących funkcjonowania i zaburzeń mózgu, “Mózg podejrzany”, realizowany dla Centrum Nauki Kopernik, Festiwal Filmowy “Na szczęście film”, poświęcony psychologii pozytywnej, ogólnopolskie warsztaty filmowo-psychologiczne dla dzieci “Mój Przyjaciel Film”.  Prowadziła fakultety na SWPS, pt. “Kino, źródła i oddziaływanie”.

Grzegorz Pamrów – absolwent Wydziału Sztuki i Filmoznawstwa Uniwersytetu w Sydney, Uniwersytetu Warszawskiej i Instytutu Filologii Angielskiej SWPS. Współpracował z wieloma instytucjami edukacyjnymi prowadząc zajęcia z filmu, sztuki i medycyny. W latach 2010-2013 wykładowca w Instytucie Filologii Angielskiej SWPS, gdzie prowadził kursy: Historia Hollywood, Analiza Wideoklipu, Wprowadzenie do Nowych Mediów, Steven Spielberg. Zastępca kierownika Laboratorium Filmowego SWPS. Interesuje się analizą i percepcją obrazu filmowego, scenariuszem filmowym.

Agata Ejsmont – psycholog, psychoterapeuta, interwent kryzysowy. Ukończyła Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, na kierunkach społeczna psychologia kliniczna oraz psychologia międzykulturowa. Ukończyła studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej – podejście zintegrowane (SWPS), specjalistyczne szkolenie psychoterapeutyczne – metodą Przedłużonej Ekspozycji (PE) leczenie zaburzenia stresowego pourazowego (PTSD), metodą EMDR (EyeMovement Desensitization and Reprocessing), oraz studia podyplomowe na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Od 10 lat wykładowca uniwersytecki – najpierw na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Kocha kino – do którego miłość łączę również z pracą psychologa, stosując kinoterapię.

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

KIEDY?:

Kurs rozpocznie się 11 kwietnia, 2016. Spotkania odbywają się w poniedziałki 19:00-20.30.

Obejmuje 10 cotygodniowych spotkań, każde z nich trwa 90 minut.

GDZIE?:

Amondo Films

  1. Żurawia 20, Warszawa.

 DLA KOGO?:

Kurs kierowany jest do filmowców, filmoznawców, psychologów, anglistów, miłośników kina, wszystkich zainteresowanych interedyscyplinarnymi studiami odnośnie filmu, wirtualnej rzeczywistości, gier, kultury audiowizualnej.

CENA:

644zł (możliwość opłaty w 2 nieoprocentowanych ratach)

ZAPISY:

www.speakersavenue.com/institute

email: info@speakersavenue.com

tel: +48606925609

Kurs realizowany jest przy wsparciu Fundacji Generator, realizatora projektów: Kinoterapia i Projekcje oraz Amondo Films.

O ORGANIZATORZE:

Speakers’ Avenue/Training Institute istnieje od 2010. Zajmuje się prowadzeniem i organizowaniem interdyscyplinarnych kursów odnoszących się do edukacji filmowej. Nasz zespół stanowią nauczyciele akademiccy, dziennikarze, psychologowie, filmowcy, filmoznawcy, itd. Współpracujemy również z miedzynarodowymi ekspertami wyżej wymienionych dziedzin. Obecnie wszystkie nasze kursy prowadzone są w języku angielskim.

www.speakersavenue.com/institute