Czytanie tej książki to wejście w świat opowieści i rozbudzanie fascynacji storytellingiem. A wszystko za sprawą jej skuteczności. W końcu opowieści to forma, która jest z nami od zawsze. Mamy to w genach. Izabela Florek, kwiecień 2016 r.

Autorzy Michael Bosworth i Ben Zoldan skupiają się na roli opowieści w sprzedaży. Pokazują jaką rolę odgrywa opowieść w nawiązywaniu relacji z klientem. W książce znajdziemy wiele ciekawych historii biznesowych jednocześnie autorzy pokazują jak krok po kroku zacząć tworzyć własne opowieści. Są tu w prosty sposób omówione niezbędne składowe każdej historii tj. tło, komplikacja, punkt zwrotny, rozwiązanie i morał. Autorzy nadają też duże znaczenie emocjom, które są niezbędne aby to co powiemy trafiło do serca odbiorcy i zostało zapamiętane na dłużej.

Istotnym elementem książki jest omówienie aspektu niedoskonałości. Autorzy podkreślają jak ważne jest aby handlowiec był ekspertem w swojej dziedzinie co nie wyklucza popełniania błędów. Przekonują, że warto umieć przyznać się do własnej niedoskonałości.

Również ważne jest zwrócenie uwagi na empatyczne słuchanie jako nieodłączny element opowieści. Autorzy podpowiadają jak rozwijać tą umiejętność, która jest kluczem do prawdziwego zrozumienia klienta.

Czytając tę lekturę powinniśmy mieć świadomość istoty mowy ciała w komunikacji i wiedzieć na czym polegały badania Alberta Mehrabiana aby nie ulec złudzeniu, że nasza komunikacja to 7% słowa, 38% ton głosu i 55% wyraz twarzy, gesty i postawa ciała co sugerują autorzy.

Patrząc na książkę z lotu ptaka widać, że cała jest opowieścią o tym jak Bosworth i Zoldan odkrywali moc opowieści w sprzedaży, jak sami się tego uczyli. I jak bardzo takie podejście do sprzedaży wpłynęło na ich skuteczność w dalszych działaniach biznesowych.

Książka godna polecenia dla ludzi biznesu i każdej osoby, która chce się skutecznie komunikować i mieć większy wpływ. Do przeczytania i praktykowania.

Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://storyseekers.pl/