GRANICE KOMFORTU to cykl artykułów poświęconych tematyce radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Podczas każdego spotkania zaproszę Cię do wykonania zadania, aby pomóc Ci przejść przez sytuacje stresowe. Lekcje ułożone są w sposób umożliwiający pracę nad sobą. Anna Cyranka [grudzień 2015].

Podczas poprzedniej lekcji wspomniane były style radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Najważniejszym wnioskiem jaki z niej wypływał to fakt, że znajomość swojego stylu reagowania jest punktem wyjściowym do wprowadzania zmian w swoim życiu oraz to, że styl można zmienić. Nikt nie powiedział, że jeśli w tym momencie życiowym nie radzisz sobie z ocenami innych, będzie tak zawsze. Grunt to świadomość i chęć zmiany (motywacja). Co dalej?

Jeśli wiesz już z czym masz największy problem, co przysparza Ci nieprzyjemnego stanu zastanów się:

Rozejrzyj się dookoła. Zastanów się co/kto może być Twoją siłą i wsparciem. Wypisz jak najwięcej pomysłów (nie myśl o tym, że niektóre są nierealne). Pomoc możemy uzyskać od naszych bliskich, znajomych. Wsparcie może stanowić dla nas literatura fachowa, spokój i wyciszenie może nam zapewnić medytacja, bycie z samym sobą.

Zadanie nie jest łatwe. Przed sobą samym sobą musimy się przyznać, który obszar wymaga wsparcia z zewnątrz, jakie są nasze faktyczne potrzeby.

Przed momentem wysypałeś mnóstwo pomysłów na radzenie sobie z sytuacjami, które Cię spotykają. Teraz przeanalizuj każdy z pomysłów uwzględniając:

  1. dostępność – jak bardzo dostępny jest ten pomysł (książka, przyjaciel, mama)?
  2. swoją motywację – w skali od 1 do 10 (gdzie 1 to mały, a 10 bardzo duży) zaznacz
    w jakim zakresie sądzisz, że to rozwiązanie Ci pomoże?
  3. doświadczenie – z którego pomysłu już korzystałeś i wiesz, że jest nieefektywny,
    a z którego jeszcze nie korzystałeś?

Wybierz rozwiązanie, które jest dostępne, pomocne i nowe (z niego jeszcze nie korzystałeś).

Maria zrozumiała, że wzmożony stres pojawia się w jej życiu w sytuacjach, gdy nie zna audytorium, przed którym wygłasza prezentację. Jeśli zna kilka osób, mówi swobodniej
i łatwiej dobiera trafne przykłady. Postanowiła zapewnić sobie większy komfort. Zanim wygłasza prezentację, spotyka się tydzień wcześniej na 15 minut z osobami, które będą brały udział w prezentacji. Podczas zaplanowanego kwadransa przedstawia się i bada potrzeby uczestników.

Z tej lekcji chcę byś wyszedł z doświadczeniem, że są w Tobie wystarczające zasoby, aby poradzić sobie z sytuacją, która Ci doskwiera. Oszacowałeś, który pomysł na stres Ci najbardziej odpowiada. Zostało tylko jedno: ustal, kiedy zaczniesz wdrażać w życie swój pomysł.

Podziel się swoim sposobem na radzenie sobie ze stresem. Na Wasze pomysły czekam pod adresem mailowym: ania.cyranka@gmail.com.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułProjekt: DZIECKO
Następny artykułNasz patronat: Premiera „Córki” już w niedzielę!
Zbudowały mnie przestrzeń korporacyjna i pasja mentorki. Jestem związana z obszarem HR przeszło 9 lat. Mam na swoim koncie wdrażanie i doskonalenie procesów HR w firmach produkcyjnych i sprzedażowej. Wiem, że tylko organizacje, które przyciągają i zatrzymują wartościowych pracowników sięgną gwiazd. Pomagam im osiągnąć efekt dzięki projektowaniu procesów: rekrutacji, onboardingu (wdrażania ludzi), zarządzania przez cele w oparciu o nowoczesną metodologię. Pokazuję jak wdrażać kulturę empowermentu bez szumnego „wdrażania”, która jest gwarantem sukcesu. Przy tym szkolę i doradzam, bo zależy mi na firmach, w których dobrze się dzieje. Prowadzę bloga Fabryka Zaangażowania. Pokazuję tu jak obudzić MOC w ludziach. Wydobyć z nich to, co na pewno mają – zaangażowanie. Prywatnie jestem żoną i mamą Mateusza i Natalii. To oni inspirują mnie w codziennym działaniu. Podróżuję. Uwielbiam być tam, gdzie jeszcze mnie nie było. Lubię nowe smaki, widoki i ludzi. Co robię w Magazynie Tu i Teraz? Oswajam HR. Pomagam rozłożyć stres na czynniki pierwsze. Dostarczam praktycznych narzędzi, z których samodzielnie możesz korzystać. Jeśli chcesz, abym napisała na interesujący Cię temat – zapraszam do kontaktu. www.fabrykazaangazowania.pl