7 pytań o lojalność w pracy

Wyobraź sobie, że przychodzisz po raz drugi w tym tygodniu na pocztę i zastajesz przy ladzie po raz drugi dwie panie. Jedną już znasz bo to właśnie ona obsługiwała cię ostatnio a druga jest nieznajoma. Iza Florek, 2016

Podchodzisz do okienka, mówisz dzień dobry i czekasz w kolejce z awizo w ręku na obsłużenie. Panie ze sobą rozmawiają. Rozmowa toczy się swoim życiem o niemożliwości wzięcia urlopu, o nadgodzinach, o zbyt trudnych warunkach pracy, o zbyt małej liczbie ludzi, o tym, że ktoś ledwo zszedł z nocki i już znów musi iść do pracy, padają nazwiska… a Ty stoisz, czekasz i słuchasz. I myślisz sobie gdzieś to już słyszałem… ostatnio było podobnie.

albo

Robisz zakupy w supermarkecie i pani kasjerka, która cię obsługuje rozmawia z drugą siedzącą w sąsiedniej kasie panią o klientce, która coś nie tak powiedziała/zrobiła. W skrócie: obgadują jakąś klientkę. Inni klienci słuchają.

W takich chwilach przed oczami staje mi słowo lojalność i w głowie rodzą się pytania:

  1. Jaką rolę odgrywa w dzisiejszych czasach lojalność w pracy?
  2. Jaką rolę odgrywa lojalność w pracy dla mnie?
  3. Czy moje zachowania są lojalne?
  4. Jak dbam o lojalność?
  5. Jakie są konsekwencje braku lojalności?
  6. Czy warto pracować w miejscu, w którym ciężko o lojalność?
  7. Czy jestem wdzięczny za to, że mogę pracować?

Wydaje mi się, że czasem warto „stanąć z boku” i przyjrzeć się swojej postawie wobec pracy. Zobaczyć czy moje konkretne zachowania wskazują na uczciwość i rzetelność w stosunku do pracodawcy, pracowników czy klientów. Poobserwować z czego wypływają dane zachowania i jakie mają znaczenie dla mnie, dla innych i dla wizerunku firmy, w której pracuję.

 

The following two tabs change content below.
Izabela Florek

Izabela Florek

Szef Działu Praca Psycholog, trener. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych na KUL-u. Współpracuje ze Stowarzyszeniem WIOSNA przy projekcie SZLACHETNA PACZKA na stanowisku Koordynatora Wojewódzkiego. Interesuje się psychologią pozytywną, szeroko pojętą twórczością oraz psychologią biznesu. Lubi intensywne, pełne wyzwań życie dlatego też eksploruje otoczenie, stawia na rozwój, wymaga od siebie i dzieli się ze światem swoim uśmiechem. Izaflorek@wp.pl